(+46) 070 7818630
(Tom)
 
Valuta:

Katalog

Omröstning

Windows OS

Blogg / Nyheter

Leveranser och leveranstider

Leveranstiden på varor/produkter vi har på lager ligger normalt på 1-5 arbetsdagar (vardagar) efter att vi har tagit emot din beställning. I vissa fall måste vi beställa varan/produkten från våra leverantörer och leveranstiden kan då bli en aning längre. Information om eventuella avvikelser från den normala leveranstiden anges nederst i produkt informationen eller om varan är tillfälligt slut.

Olika leveranssätt och fraktkostnader

Oavsett hur många produkter du beställer betalar du endast en fraktkostnad. Denna baseras på hur du vill att beställningen ska skickas. Du kan välja mellan följande leveranssätt:

- Postförskott - Skickas som brev/postpaket
- Förskottsbetalning - Innebär att när vi mottagit dina pengar så skickas beställningen iväg som ett postpaket
- Hemleverans kvällstid (17.00-21.00) - Det bekvämaste alternativet

Ibland kan det uppstå vissa problem i samband med att leverantören inte skickar ut sina produkter i tid, problemet kan vara att leverantören saknar produkten i lager för tillfället. Om detta uppstår så meddelar vi detta genast till dig som kund via e-mail eller via telefon och du som användare får givetvis avstå din order, om du nu önskar detta.

Skadade paket

Om ett paket vid ankomst är skadat skall detta omedelbart anmälas till det lokala postkontoret eller till det företag som transporterat godset. Transport skadade försändelser ersätts av det företag som transporterat godset (Posten etc), inte av PC Lab.

Outlösta paket

Om du inte skulle lösa ut en beställning blir vi tyvärr tvungna att debitera dig med en kostnad från 100 till 200:- för att täcka våra frakt- och administrationskostnader. Anledningen till denna summa är att vi även betalar retur frakt.

I vissa fall kan det vara så att en av varorna du beställt har en mycket längre leveranstid en den andra. I så fall skickar vi dig den första varan och sedan den andra när vi får in den på lager. Du behöver inte oroa dig för extra kostnader utan du betalar endast för den bestämda ursprungliga frakten.

Reklamation

Vi garanterar att de varor du beställt från oss är felfria vid leverans. Skulle du få en defekt eller en fellevererad vara ska du genast kontakta oss, dock senast inom 14 dagar. Du når oss enklast via vår hemsida under fliken "Om oss" och "Kontakt information". En fellevererad vara ska returneras i obruten förpackning och vara i oanvänt och oskadat skick. Returnera varan tillsammans med order/följesedel och fyll i orsaken till returen på baksidan. Kunden står för returfrakten om inget annat skriftligen avtalats.

Ångerrätt/Bytesrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar från det att varan mottagits. Kontakta oss via telefonnummer eller e-postadress så snarast som möjligt om du ändrat dig. Du kan hitta oss på våran hemsida under fliken "Om oss" eller ”Kontakt information”. De returnerade varorna ska vara i obrutna originalförpackningar samt i oanvänt och oskadat skick. Returnera varan tillsammans med order/följesedel med angivande av returorsak "Ångerrätt" på baksidan. Kunden står för returfrakten om inget annat skriftligen avtalats.

Undantag från ångerrätten

ångerrätt gäller icke produkter:
 

- Som säljs med abonnemang och "på köpet"- erbjudanden. 
- Mjukvaror och spel, mobiltelefoner, skivor, navigationer som har brutna förpackningar.
- Förbrukningsvaror som ingår i vissa produkter,
  till exempel patroner och toners i skrivare betalas av kunden om dessa är brutna ur sin
  originalförpackning.
- Special konfigurerade datorer som är unika eller varor som fått en personlig prägel.
- Ångerrätt gäller inte våra företagskunder utan här gäller köplagens villkor. 


Regler vid retur gällande ångerrätt

Följande måste uppfyllas vid åberopade av ångerrätt:
 
- Kvittot ska bifogas med returen. 
- Produkten skall ej vara använd eller trasig. 
- Produkten skall returneras i dess produktkartong samt med dess inneremballage. 
- Vid retur skall produkten vara komplett med samtliga tillbehör. 
  Om du har handlat på hos oss på PCLab och ovanstående punkter ej uppfylls godkänns ej din retur och varan returneras tillbaka till dig samtidigt som du debiteras för fraktkostnaden. 
- Om du känner dig osäker respektive har frågor om din retur var god kontakta
oss. Du hittar oss under ”Om oss” eller ”Kontakt information”.

Ibland erbjuds du ett tillgodokvitto om du ångrar köpet. Du får alltså inte igen dina pengar. Dina skyldigheter när du köper med bytesrätt är i stort sett desamma som vid ångerrätt. Innan du betalar, fråga när du senast måste lämna tillbaka varan. Spara alltid kvittot.

Bytesrätt innebär att du byter en produkt som du ångrar för en annan för samma summa. Om du har några fler frågor så kontakta gärna oss, vi svara på alla dina frågor.

© PCLab Sweden HB .
För kundservice - kontakta (+46) 070-781 86 30 | info@pclab.se